Flaske til nat/opstart arbejde

25. juli 2023

Alder:
5 mdr.

Flaske til nat/opstart arbejde

Hej Helen

Som opdatering på min sidste besked kan jeg fortælle vi har haft en rigtig god periode med meget mindre pylren i løbet af dagen. Jeg tænker det kan være lidt en blanding af at hans bevidsthedsniveau og evne til at “kommunikerer” eller vores evne til at forstå ham, er blevet bedre! Han har selvfølgelig stadig svært ved at koncentrerer sig om amning når der er mange mennesker/lyde.

Men det virker til han forstår at når han får tyngdeposen på, vi sætter os et roligt sted, sætter musik på og ligger en nusseklud han roder rundt med. Så er det sove tid, og så falder ham til ro.

Det tager et par forsøg at liste brystet ud af munden inden han sover helt. Og somme tider bliver det ned i barnevognen og op igen inden han “vågner helt op” og uden han sover helt dybt. Men for det meste fungere det rigtig godt om dagen. Han har også taget lidt længere søvn stræk i løbet af dagen og tænker han måske arbejder sig over imod 3 frem for 4 lure.

Til aften er det oftest lidt svære at lokke brystet ud + søger gerne meget efter ca 45 - 60 min. Men det arbejder vi videre på.

Min kæreste har ferie i øjeblikket og er derfor hjemme sammen med os. Vi har derfor forsøgt os (som et par gange før) at jeg tager hjemmefra mens ...

Annonce

... lillemanden sover og Far så bliver hjemme. Når lillemanden så vågner og engang bliver sulten forsøger far (med modermælk) at give flaske. Men han vil bare slet ikke tage imod.. I starten kan han godt gumle lidt på den og sådan, men han sutter ikke og bliver til sidst sur

Det er ikke fordi vi lige nu og her har behovet for at han kan tage flasken. Jeg kan lige nu måske godt lidt lide afhængigheden af mig🙈 MEN! Til november starter mit studiejob op igen. Jobbet er økonomisk nødvendigt, og består af 24 timers vagter 3 vagter over 2 mdr. (weekender). Det betyder altså at min kæreste skal kunne varetage vores dreng i 24 timer. Han vil være 8 mdr. og 1 uge ved min første vagt. Jeg er allerede nu meget bekymret for hvordan dette skal gå, og hvordan vi bedst kan gøre for at forberede os på dette.. Måske du har nogle gode råd?

Selvfølgelig vil han begynde at spise almindelig mad inden da, men da vi vil køre BLW fra han bliver 6 mdr, vil mælken selvfølgelig have en stor betydning noget tid endnu.

Min tanke har hele tiden været at jeg ville pumpe ud så han kunne få min mælk de få aftener jeg ikke er hjemme. Men hvis han ikke vil tage imod flasken ved jeg ikke hvad vi skal gøre😳

Med venlig hilsen
En lidt nervøs mor🙈

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder