Brev:
Flaske til nat/opstart arbejde
25. juli 2023
Alder:
5 mdr.
Flaske til nat/opstart arbejde
Hej Helen
Som opdatering på min sidste besked kan jeg fortælle vi har haft en rigtig god periode med meget mindre pylren i løbet af dagen. Jeg tænker det kan være lidt en blanding af at hans bevidsthedsniveau og evne til at “kommunikerer” eller vores evne til at forstå ham, er blevet bedre! Han har selvfølgelig stadig svært ved at koncentrerer sig om amning når der er mange mennesker/lyde.
Men det virker til han forstår at når han får tyngdeposen på, vi sætter os et roligt sted, sætter musik på og ligger en nusseklud han roder rundt med. Så er det sove tid, og så falder ham til ro.
Det tager et par forsøg at liste brystet ud af munden inden han sover helt. Og somme tider bliver det ned i barnevognen og op igen inden han “vågner helt op” og uden han sover helt dybt. Men for det meste fungere det rigtig godt om dagen. Han har også taget lidt længere søvn stræk i løbet af dagen og tænker han måske arbejder sig over imod 3 frem for 4 lure.
Til aften er det oftest lidt svære at lokke brystet ud + søger gerne meget efter ca 45 - 60 min. Men det arbejder vi videre på.
Min kæreste har ferie i øjeblikket og er derfor hjemme sammen med os. Vi har derfor forsøgt os (som et par gange før) at jeg tager hjemmefra mens lillemanden sover og Far så bliver hjemme. Når lillemanden så vågner og engang bliver sulten forsøger far (med modermælk) at give flaske. Men han vil bare slet ikke tage imod.. I starten kan han godt gumle lidt på den og sådan, men han sutter ikke og bliver til sidst sur
Det er ikke fordi vi lige nu og her har behovet for at han kan tage flasken. Jeg kan lige nu måske godt lidt lide afhængigheden af mig🙈 MEN! Til november starter mit studiejob op igen. Jobbet er økonomisk nødvendigt, og består af 24 timers vagter 3 vagter over 2 mdr. (weekender). Det betyder altså at min kæreste skal kunne varetage vores dreng i 24 timer. Han vil være 8 mdr. og 1 uge ved min første vagt. Jeg er allerede nu meget bekymret for hvordan dette skal gå, og hvordan vi bedst kan gøre for at forberede os på dette.. Måske du har nogle gode råd?
Selvfølgelig vil han begynde at spise almindelig mad inden da, men da vi vil køre BLW fra han bliver 6 mdr, vil mælken selvfølgelig have en stor betydning noget tid endnu.
Min tanke har hele tiden været at jeg ville pumpe ud så han kunne få min mælk de få aftener jeg ikke er hjemme. Men hvis han ikke vil tage imod flasken ved jeg ikke hvad vi skal gøre😳
Med venlig hilsen
En lidt nervøs mor🙈